PE punten
KIWA 6 vaardigheidspunten
BPBI Bewindvoerders 6 punten
WSNP Bewindvoerders 6 kennispunten
NBPB Bewindvoerders 6 punten
VeWeVe bewindvoerder
Klassikale bijeenkomst
6,5 uur
PE certificaat

Masterclass Effectief communiceren met cliënten
Vaardigheden training betreffende communicatietechnieken ‘aanspreken op gedrag en gedragsverandering’
Gedrag van cliënt
Gedrag speelt niet alleen een belangrijke rol in het ontstaan van schulden, het bepaalt ook op welke wijze de cliënt omgaat met de schuldenproblematiek. Voor een succesvol en resultaatgericht traject is gedragsverandering van de cliënt cruciaal. Opgelegde verandering blijkt niet te werken, het zelf tot inzicht komen waarom verandering belangrijk is wel. Als financieel hulpverlener maak je dit mogelijk wanneer je motiverende gespreksvoering toepast. Daarmee help je de cliënt in het versterken van diens intrinsieke motivatie om te veranderen. Ook help je door samen de ambivalentie te onderzoeken in het maken van keuzes. Deze training leer je, met behulp van een ‘evidence based’ methode, hoe je duurzame gedragsverandering bij de cliënt uitlokt.
Voor wie
Ben je werkzaam als financieel hulpverlener? Wil je effectief zijn in de omslag van proces- naar resultaatgericht werken? Heb je behoefte aan praktische handvatten om je cliënt te helpen daadwerkelijk gedrag te veranderen? Wens je je communicatievaardigheden te optimaliseren die nodig zijn om schuldenaren te motiveren, activeren en stimuleren? Wanneer je je in een of meerdere van deze aspecten herkent, dan is deze training geschikt voor jou. Voor deelname is HBO werk- en denkniveau noodzakelijk.
Binnen de financiële dienstverlening lopen hulpverleners regelmatig tegen grenzen aan van wat onmogelijk lijkt. Ik help hen die grenzen op te rekken naar wat mogelijk is. Docent F. Cohen
Programma
In deze praktijkgerichte interactieve training wisselen theoretische kennisoverdracht, praktische oefeningen en uitwisseling van ervaringen zich in passend tempo af. Met behulp van de trainer, als levend oefenmateriaal, ga je experimenteren met motiverende gespreksvoering. Daarmee bekwaam je je in het uitdrukken van empathie, ontwikkelen van discrepantie, vermijden van discussie, omgaan met weerstand en ondersteunen van de overtuiging van een cliënt dat hij beschikt over de capaciteiten die hij nodig heeft voor gedragsverandering. Voorafgaand aan de trainingsbijeenkomst krijg je een gerichte voorbereidingsopdracht toegezonden.
Lesmateriaal
Het lesmateriaal wordt voor de masterclass online aangeboden. Als extra voorbereiding willen wij jou vragen om het lesmateriaal alvast door te lezen. Je zult de inloggegevens voor de start per e-mail ontvangen. Je hebt tot 31 december 2019 toegang tot het lesmateriaal, alle nieuwe updates ontvang je ook en je kunt contact houden met de docent. Graag een laptop/Ipad meenemen naar de bijeenkomst.
Voorbereiding
Voorafgaand is het mogelijk om een casus op te sturen.
De casus kan één week voor de start van de bijeenkomst per e-mail worden doorgegeven aan: info@learncare.nl
Tijdsduur
De module wordt verzorgd in één bijeenkomst van 10:00 uur t/m 16:30 uur.
Aantal deelnemers
Minimum aantal deelnemers: 8
Maximum aantal deelnemers: 15
Certificaat
Na afloop van de training ontvangt je een certificaat van deelname.
Incompany
Wij kunnen voor u incompany kennismodules ontwikkelen die volledig zijn afgestemd op uw praktijksituatie.
Uw winst: gemotiveerde werknemers en optimaal resultaat!
Vragen?
Wij bellen je graag terugAdvies nodig?
Vrijblijvend online advies van onze opleidingsmanagers
Delen