Learncare Academy: het verhaal áchter de schermen
Herken je deze situatie? Een cliënt stelt je een vraag over financiële zaken en… je weet het antwoord niet direct. Verwachtingsvol kijkt je cliënt je aan. Maar je moet het antwoord schuldig blijven. ‘Voorheen vond ik dat lastig’, vertelt een sociaal financieel adviseur, die gepokt en gemazeld is in het vak. ‘Ik had het idee dat ik overal direct het antwoord op moest hebben. Inmiddels weet ik dat het prima is om eerlijk aan te geven dat je iets niet op dat moment weet en dat je het even uit gaat zoeken. Ons vak is immers heel uitgebreid en het is schier onmogelijk om van elk detail op de hoogte te zijn. Daarom overleg ik graag bij twijfel. Soms is daar een telefoontje met de Belastingdienst voor nodig. Een andere keer bel ik met een collega, of een docent van Learncare Academy. Met name deze laatste partij draait al zó lang mee, dat ze de kennis gewoon 100% in huis hebben. Het geeft mij als betrokken adviseur het gevoel dat ik er niet alleen voor sta, ook niet in complexe situaties met cliënten.’
Kwetsbare cliënten
‘Wat bovenstaande collega schetst is heel herkenbaar’, vertelt Stephanie Hesterman, directeur van zowel Learncare Academy als Budgetcoach.nl, ‘Onze opleidingen zijn uiteindelijk gericht op het helpen van mensen die financieel niet (meer) fit zijn. Dat kan gaan om ondernemers met schulden, een gescheiden moeder in de bijstand of een gezin waarvan de vader zijn baan is kwijtgeraakt. Financiële problemen zijn niet voorbehouden aan een bepaalde groep mensen, het kan iedereen overkomen. En zeker nu het coronavirus ontslag, het dalen van omzet of het verminderen van loondienstinkomsten voor velen betekent. Binnen onze bedrijf krijgen de sociaal financieel adviseurs die zich aanmelden altijd les van docenten met veel praktijkervaring, studeer je waar en wanneer je wilt, kun je ook na de opleiding bij ons terecht met vragen én werken we met de Memo trainer-app. Deze app wordt gewaardeerd door onze cursisten, omdat deze je in staat stelt om dagelijks te oefenen met bepaalde stof. Of om even snel te trainen voor een bepaald examen. Dat geeft een gevoel van controle en zelfvertrouwen horen we terug. En, maar dat spreekt eigenlijk voor zich, na het afronden van je opleiding ontvang je voor een periode van 12 maanden updates toegestuurd. Het gaat dan om belastingwijzigingen of aanpassingen in wet- en regelgeving die belangrijk zijn voor jouw praktijk.’
Winst als middel, géén doel op zich
‘Kijk, natuurlijk is het ook binnen onze bedrijven belangrijk dat de spreekwoordelijke schoorsteen rookt. Maar het maken van winst is eerder een middel dan een hoofddoel. Wij willen mensen helpen. Door op te leiden. Door actief kennis te delen. Door als sparringspartner te dienen. En door een gevoel van samen te creëren. En daar houden we ons dag in dag uit mee bezig. Omdat we iedereen een financieel fit leven gunnen. Wil je het verhaal áchter onze bedrijven weten? Neem dan gerust contact met me op. Ik vertel je graag waarom we doen wat we doen. Je bereikt ons via 072 564 3375 of door een e-mail te sturen naar info@learncare.nl‘, aldus Stephanie.
PS Heb je je al aangemeld voor ons gratis webinar? Docent Bart Seegers praat je in 1,5 uur bij over de wijzigingen die Prinsjesdag met zich meebrengt. Vul, als je interesse hebt, meteen even ons contactformulier in, dan zorgen wij ervoor dat je een uitnodiging krijgt.