Zo help je je cliënten de coronacrisis door
We kunnen er niet langer omheen: iedereen wordt in meerdere of mindere mate geraakt door de coronacrisis. Veel ondernemers staat het water inmiddels aan de lippen en ook werknemers zijn hun baan lang niet altijd meer zeker. Voor veel mensen zijn dit onzekere tijden. Ook jouw cliënten kunnen als gevolg van de crisis in financiële problemen dreigen te komen. Hoe kun je hen daar optimaal bij ondersteunen?
Laat zien dat je er bent
Allereerst: door er voor hen te zijn. Juist nu fysieke klantbezoeken niet of nauwelijks mogelijk zijn, is het zaak om met je cliënten in contact te blijven. Veel van hen hebben jouw steun meer dan ooit hard nodig. En als sociaal-financieel professional kun je niet alleen met je vakkennis, maar ook met je morele ondersteuning je meerwaarde bewijzen. Laat je cliënten dus weten dat jij er voor hen bent. Bel, mail of app en vraag hoe het gaat. Toon begrip voor hun situatie en denk met ze mee. Lees je ergens een interessant artikel? Heb je financiële tips of een praktisch inzicht? Deel je kennis met je cliënt. Want informatie die voor jou als financieel expert misschien heel vanzelfsprekend is, kan voor jouw cliënten een echte eyeopener zijn. Een steuntje in de rug, waar ze juist in deze onzekere tijd veel behoefte aan hebben.
Je vakkennis up-to-date houden
Daarnaast is het nu meer dan ooit essentieel om je vakkennis up-to-date te houden. En dat is straks, als de coronacrisis eenmaal achter de rug is, helemaal van groot belang. Want dan zul je als sociaal-financieel hulpverlener je handen vol hebben aan het weer financieel op de rit te krijgen van het leven van mensen. Je kunt je daar nu alvast op voorbereiden door je in te schrijven voor een van onze opleidingen. Dan weet je zeker dat je straks goed beslagen ten ijs komt!
P.S. Wist je dat onze cursisten onze opleidingen beoordelen met gemiddeld een 8,7? Lees hier de ervaringen van onze deelnemers!