PE punten

KIWA 2 vaardigheidspunten
BPBI Bewindvoerders 2 punten
WSNP Bewindvoerders 2 punten
NBPB Bewindvoerders 2 punten

  • Online training

  • 2 uur

  • PE certificaat



Webinar financiële gedragsverandering van cliënten

Gedrag speelt niet alleen een belangrijke rol in het ontstaan van schulden, het bepaalt ook op welke wijze de cliënt omgaat met de schuldenproblematiek. Voor een succesvol en resultaatgericht traject is gedragsverandering van de cliënt cruciaal. Opgelegde verandering blijkt niet te werken, het zelf tot inzicht komen waarom verandering belangrijk is wel.

Merk je ook vaak teleurstellingen bij jezelf als je de cliënt opdrachten geeft en het wordt weer niet gedaan? Sta je van de zijlijn toe te kijken, mag je dan eigenlijk niets zeggen of aangeven om je cliënt verder te helpen? Nee, helemaal niet, maar hoever kun je dan gaan om je cliënt te helpen? Praktische tips en voorbeelden komen voorbij tijdens dit webinar.

Voor wie
Ben je werkzaam als sociaal financiële hulpverlener of ga je deze functie binnenkort vervullen? Wil je effectief zijn in de omslag van proces- naar resultaatgericht werken? Heb je behoefte aan praktische handvatten om je cliënt te helpen daadwerkelijk gedrag te veranderen?

    Aantal PE punten webinar
    2 PE punten

    Examen webinar
    De webinar wordt afgerond met een examen wat bestaat uit 10 vragen.
    Op het moment dat het examen positief is afgerond, minimaal 70 %, worden de PE punten toegekend en het deelname certificaat beschikbaar gesteld in het online platform.

    Stellen van vragen
    Via het online platform is het mogelijk om vragen te stellen aan de docent.

    Tijdsduur
    Het opgenomen webinar heeft een duur van twee uur.

    Toegang webinar
    1 maand toegang tot het online platform.

    Certificaat
    Het certificaat ontvang je direct in het online platform na het positief afronden van het examen en is downloadbaar.

    Programma

    In deze praktijkgerichte interactieve webinar wisselen theoretische kennisoverdracht, praktische oefeningen en uitwisseling van ervaringen zich in passend tempo af.

    • Denkproces cliënt beïnvloeden van beperkingen tot mogelijkheden
    • Rol van de financiële hulpverlener: gidsende benadering
    • Stellen van adequate open vragen
    • Reflectief luisteren gericht op ontwikkeling autonome motivatie
    • Kaderen en structuur brengen in belevingswereld cliënt
    • Cliënt ondersteunen hoop te houden m.b.v. bevestigende uitspraken
    • Veranderingsgericht samenvatten
    • Opbrengstgericht gericht samenvatten.

    Kosten

    Deelname kosten: € 69,50

    Inschrijven


    Incompany

    Wij kunnen voor u incompany kennismodules ontwikkelen die volledig zijn afgestemd op uw praktijksituatie.

    Uw winst: gemotiveerde werknemers en optimaal resultaat!

    • De inhoud wordt aangepast aan de vragen binnen uw eigen organisatie;
    • Uw medewerkers herkennen de inhoud en sluiten daardoor beter aan;
    • Uw medewerkers stimuleren de interactie;
    • De onderlinge betrokkenheid is hoger;
    • Geen extra reistijd en reiskosten voor de deelnemers;
    • Meerdere deelnemers van één organisatie geeft een prijsvoordeel.
    Vragen?
    Wij bellen je graag terug

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Onderwerp*

    Datum en tijdstip terugbellen

    Advies nodig?

    Vrijblijvend online advies van onze opleidingsmanagers

    Online advies

    Gratis online advies zonder reiskosten

    Klik hier

    Delen